Médiá a realita

25. júla 2014, Peter Nišponský, Nezaradené

 

MediaNa svete sa každú minútu, každú hodinu, či deň udeje ohromná spústa udalostí.

To je realita.

Médiá nám ukazujú zámerne len prísne selektovanú časť tejto reality. To je ich rozhodnutie, rozhodnutie ich majiteľov a vlastníkov. Je to spôsob, ktorým manipulujú verejnú mienku vo svoj prospech. Ide o mediálny biznis prerastený do najvyšších priečok svetovej politiky.

Ktorú časť reality chceme my vnímať, to je naše rozhodutie. Či si vyberieme tú, ktorú nám zámerne a cielene podkladajú médiá, alebo trebárs tú opačnú, ktorá nie je v záujme mediálnych a politických manipulátorov.

Možností dnes máme mnoho, veľa nezávislých zdrojov, záleží len na nás.

Zatiaľ sa im manipulácia darí, lebo veľmi dobre ovládajú psychológiu konzumentov informácií, ich jednoduchosť, dôverčivosť, pohodlnosť a pasívne prijímanie toho, čo je im podhodené.

Informačne zotročených prijímateľov médiami podhodenej časti reality však ubúda, je ich stále menej.

Súvisí to s neustále sa rozširujúcimi možnosťami prístupu k zdrojom veľmi čerstvých a aktuálnych informácií prostredníctvom informačných technológií, s rapídnym rastom inteligencie a informačnej nezávislosti populácie a rastúcou nedôverou k pravdivosti informácií poskytovaných občanom štátnymi, či súkromnými médiami.

Jednoduchá doposiaľ platná šablóna vnímania médií: „Je to pravda, lebo to bolo v televízii, alebo v novinách“ sa vo vedomí stále väčšieho počtu konzumentov informácií mení na šablónu: „Nie je to pravda, lebo to bolo v televízii, alebo v novinách., lebo na internete, na Facebooku, či YouTube to bolo inak“.

Dnes už rozumný konzument informácií nieje ochotný za informácie poskytované mu médiami platiť. Vlády štátov, i majitelia mediálneho monopolu napriek tomu, že agentúry, obrazové, zvukové, či printové médiá vyrábajú trvalú ekonomickú stratu, bohato a vytrvalo dotujú tieto „podniky“ z verejných zdrojov štátnych rozpočtov, alebo z iných, súkromných ziskových aktivít, len aby nestratili možnosti masovej manipulácie s občanmi, alebo s vytipovanými cieľovými skupinami občanov.

Uvedomujú si, že strata možností manipulácie s verejnosťou ich v tom lepšom prípade privedie k ohromným ekonomickým stratám z biznisu naviazaného na manipulatívne médiá a v horšom prípade k občianskej „revolúcii oklamaných“ a k zrúteniu súčasného protiľudového politického a ekonomického systému korporátneho kapitalizmu, ktorý je prežitý, neefektívny, pokrytecký a ktorý už nie je životaschopný.

Okrem prijímania nových despotických zákonov, pendrekov, väzníc, či zbraní špeciálne určených proti revolte, musia v oblasti manipulácie s vedomím občanov rýchlo niečo nové-účinnejšie vymyslieť.

Ak to nebude dosť skoro, môžu mať súčasní vládcovia a majitelia sveta, vlastníci nadnárodného kapitálu vážny problém.